Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Heinkel He 177 Greif




Heinkel He 177 Greif - ciężki samolot bombowy dalekiego zasięgu wytwórni Heinkla. Początkowo miał to być następca bombowca He 111. Każde śmigło napędzane było przez dwa silniki, znajdujące się w jednej gondoli (powodem takiego rozwiązania był brak odpowiednio mocnej jednostki napędowej, która byłaby w stanie w pojedynkę napędzać jedno śmigło). Pierwszy lot odbył w 1939. Pojedynczy egzemplarz tego modelu został przystosowany do wzięcia na pokład planowanej niemieckiej bomby atomowej, jednak ostatecznie nie miał okazji do wykonania swojego zadania. Ze względu na panujący w Luftwaffe trend, He 177 początkowo miał być zdolny do bombardowania z lotu nurkowego, co było rozwiązaniem wysoce kontrowersyjnym w stosunku do samolotu tej wielkości.



Historia powstania
Początkowo siły powietrzne III Rzeszy nie posiadały żadnego bombowca strategicznego, dlatego też niezbędne było skonstruowanie takiego samolotu. Wybudowano cztery prototypy czterosilnikowych bombowców jednak dowództwo wszystkie odrzuciło i nigdy nie weszły do produkcji seryjnej. Mimo to powstał bombowiec spełniający wszystkie warunki. Oznaczono go He 177 Greif. Kiedy Greif wszedł do służby wykryto w nim wiele wad np. pożary podczas lotu, kłopoty z aerodynamiką. Jednak konstruktorzy nie postanowili go poprawić. Podczas swojej służby było już za późno, aby je zniwelować. Jego zalety przekreślał fakt, że przemysł lotniczy nie był w stanieudoskonalić samolotu.